Introduction

 Assalamualaikum and hi.

Ceh acah acah je ada readers kau ni Az 😂. Actually aku dah lama tulis blog, dari zaman kenal apa itu internet ecewah (dari zaman matrikulasi) sampai lah tahun 2020 ni , aku pun dah kahwin dah haha. Jangan tanya mana blog aku, sebab aku ada banyak blog , and entah apa apa isinya malu aku haha biasalah budak baru nak up. Sekarang baru ada kesedaran sivik sikit lol.

Writing a blog pada tahun 2020 ni sangat oldskool - i know. Tapi kan, kalau ada benda yang aku nak tahu in details, aku akan google and klik link blog untuk tahu. Sebab blog ni cerita pengalaman pengalaman writer, and rasa dekat je dengan writer walaupun tak pernah bertentang mata. Ecewah.

Apa pun, apa yang aku cerita dekat blog ni - just a snippet of my daily life, lebih kepada untuk aku tengok progress kehidupan aku dan sebagai kenangan. Kalau aku dalam mood mengimbau kenangan, sekurangnya aku ada blog untuk membaca balik apa yang terjadi sebelum ini. Atau kalau aku berasa lelah dengan hidup, sekurangnya aku ada blog yang akan mengingatkan aku pada siapa yang ada dengan aku pada momen momen pahit and bagaimana Allah aturkan kehidupan aku. Okay mode ustazah inserted. Ahaks.

 I know people choose'd instagram untuk show daily life , well im not one of them walaupun aku ada akaun Instagram untuk stalk artis artis dan kehidupan kawan kawan aku. Kedengaran menyeramkan tetapi tidak ye, lebih kepada nak tahu update kawan sekeliling hehe. Aku suka pada tulisan, sebab aku tak terikat pada bilangan aksara untuk menceritakan keterujaan aku pada saat aku menulis, dan pada masa yang sama aku tidak perlu memilih detail mana yang perlu aku sembunyi dan detail mana yang perlu aku publish. Pendek kata, ruang blog ini adalah ruang aku dan aku bebas bercerita tanpa ada batasan ecewah hopefully tak langgar undang undanglah kan. Bak kata pepatah, freedom of speech come with consequences. Aku harap takdelah aku sesedap melahar orang dekat blog aku ni haha. Plus, siapa je lah yang baca blog di zaman baru lagi canggih ni, so dapatlah aku rant sesuka hati aku secara lowkey. ehek. Maybe suami aku je lah kot yang tahu kewujudan blog ini, itupun kalau dia baca lah. 😁

Dari segi tips atau benefit to the readers, aku tak rasa blog aku ni beri manfaat, tapi kalau ada, simpanlah. Sebab aku sekarang ni tengah TTC (try to conceive atau bahasa mudahnya, nak jadi ibu tapi takde rezeki lagi), so aku baca pengalaman semua dari blog. Seronok melihat lontaran lontaran penulis-penulis blog hehe. And aku pun akan cerita journey aku selama TTC ni semoga Allah permudahkan rezeki nak ada baby aminn.

InshaAllah, semoga aku gigih menulis dan blog ini tidaklah menjadi peraman seperti blog blog aku yang lain ahaks.

Apapun kita akhiri entri introduction yang tak macam introduction sangat sebab kemahen panjang dengan petikan makna ayat Quran, surah al Mulk yang aku baca malam tadi dan menyengat jiwa raga ini. 


Katakanlah (wahai Muhammad): Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada) dan mengadakan bagi kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (untuk kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur.



With love,Az, manusia yang tak baik tapi nak cuba jadi baik. Peace.




Comments

Popular Posts